یادش به خیر “دولت نهم”!

از دولت سازندگی ۲۴ سال و از دولت اصلاحات ۱۴ سال می گذرد اما من دلم فقط برای دولت نهم تنگ شده! دلم تنگ شده برای دولتی که ایراد داشت اما روی هم رفته مرهم زخم مستضعفان و محرم سفره ساده پابرهنه ها بود، تا آنجا که دل مان نمی آمد، صریح و علنی نقدش کنیم. دولتی که جز هاشمی و آقازاده ها و اشراف و زالوصفتان و “عمار با الف” های حسود و جریان ضد روحانیت داریوش همایون، دشمنی نداشت. دولتی که خواب خوش را بر خود حرام کرده بود تا کمتر بخوابد و بیشتر کار کند، نه اینکه بیشتر “مسئله سازی” کند. دولتی که حمایت مصباح را پشت خود داشت. دولتی که رهبر از آن راضی بود و این رضایت، رضایت قلبی بود. نمی دانم میان دولتین نهم و دهم که رئیس جمهور مشترک دارند، مگر چقدر فاصله وجود دارد که دلم اینقدر برای دولت نهم تنگ شده است، ولی این دلتنگی واقعیتی است که نمی توانم انکارش کنم. آری! دل من برای دولت نهم تنگ شده است. اوج این دلتنگی همین روزهاست. همین روزها که بالای هر منبر از هر چه بگذری، نقد دولت خوش تر است. در این موج، آنچه بیش از حرف حق و انتقاد درست، دیده می شود موج سورای جماعتی است که ۲ سال بعد از فتنه ۸۸ داعیه دار ولایت فقیه شده اند. این روزها نمی توانم از دولت در برابر علامه مجاهدی چون مصباح یزدی دفاع کنم؛ حرف حساب جواب ندارد، اما گذشته از منتقدین راستین دولت، عده ای را همچین جو “خود مالک اشتر بینی” گرفته که حد و حساب ندارد. برای این عده، ولایت پذیری، یک دکان سیاسی است که با آن می توان کاسبی کرد. برای این عده، ولایت پذیری چیز بدی هم نیست؛ به خصوص وقتی که بتوان از آن بر فرق جناح مخالف چماق ساخت. سخن اینجاست که ما اگر در کشور این همه ولایت پذیر و عمار و مقداد و ابوذر داشتیم، این حضرات، فتنه ۸۸ کجا بودند؟! این چگونه ولایت پذیری است که فقط بر فرق جناح مخالف خرج می شود؟! بگذار سخن به صراحت بگویم: جز یک دسته، مابقی منقدین دولت حرف مفت می زنند، اتفاقا به خصوص وقتی که از ولایت پذیری و یا “ولایت پذیری عملی” حرف می زنند. آنچه ایشان نپذیرفته اند، همین ولایت است، همین ولایت فقیه و همین ولایت پذیری عملی است و لااقل در این مورد میان این جماعت و جریان موسوم به جریان انحرافی، تفاوت مهمی وجود ندارد. از این هم واضح تر می توانم سخن بگویم: اگر فتنه ۸۸ برخی از خواص ما مردود شدند، از “بغض احمدی نژاد” بود. ایشان کمی تا قسمتی “حب ولایت” داشتند، لیکن چون تصور -حتما بخوانید توهم!- می کردند که برای ولی فقیه، احمدی نژاد بیش از رای مردم، و اشخاص بیش از کار، موضوعیت دارد، حاضر نشدند برای دفاع از ولی فقیه، وقت، آبرو، جان، مال و… هزینه کنند. امروز هم جماعت مزبور که از نظر من “عمار با الف” لقب مناسبی برای شان است، بیش از آنکه ولایت پذیری عملی -که این روزها حرفش را زیاد می زنند- داشته باشند، از ۲ چیز مسرورند؛

یک: از اینکه بغض شان نسبت به احمدی نژاد را با دستاویز مقدسی چون ولایت فقیه خالی می کنند.
دو: با این مانور دروغین دغدغه ولایت داشتن، خوشحالند از اینکه می توانند چهره منفی خود در فتنه ۸۸ را بهسازی و ترمیم کنند.

***
این یادداشت حرکت بر لبه تیغ نیست و از جنس دلیل است و جیغ نیست. نه آنقدر اوضاع در این برهه کنونی، حساس تر از قبل است و نه لزومی دارد که الکی شلوغش کنیم. سخن ما خیلی روشن است: اعلام برائت از جریان انحرافی، و محکوم کردن استفاده ابزاری از ولایت فقیه. فرق اساسی ما با جریان “عمار با الف” در این است که معیار حب و بغض ما “ولایت فقیه” است. بر اساس معیاری به نام “سیدعلی حسینی خامنه ای” ما عمل می کنیم، رای می دهیم، رای نمی دهیم، نقد می کنیم، محکوم می کنیم و دفاع می کنیم. عده ای اما از آنجا که معیار عمل شان بیش از انحنای نوک بینی شان نیست، روزی در فتنه ۸۸ مردود می شوند و دگر روز در روزهای اخیر. فریاد و داد و بیداد اخیرشان روی دیگر سکه سکوت شان در فتنه ۸۸ است و این هم از روی بی بصیرتی شان است. دیروز از بغض احمدی نژاد حاضر به دفاع از اصل حاکمیت نشدند و امروز هم از روی همین بغض است که مثلا ولایت پذیر شده اند. فرق است میان عمار که خود را فدایی رهبر می خواهد، با “عمار با الف” که ولایت فقیه را فدایی خود می خواند… اما در مطلع این یادداشت نوشتم که دلم برای دولت نهم تنگ شده است. دولت دوست داشتنی نهم، هرگز به خواص بی بصیرت اجازه نمی داد که زبانش نزد “اهل ولا” دراز باشد! الان اما زبان “عمار با الف” جلوی عمار دراز است و زبان دشمن، جلوی دوست و زبان اغیار جلوی یار… افسوس که هر چه هم روشنگری کنی، باز این زبان، دراز است! به این می گویند “زخم زبان” یا بدتر “زخم زمان”. زمانی که قطعا “دولت نهم” نیست!
روزنامه وطن امروز/ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰

این نوشته در یسار ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

یک دیدگاه

  1. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    سلام بر حسین*

  2. "دیوونه داداشی" می‌گوید:

    افسوس که هر چه هم روشنگری کنی، باز این زبان، دراز است!
    به این می گویند “زخم زبان” یا بدتر “زخم زمان”.
    زبان اغیار جلوی یار…

  3. چشم انتظار می‌گوید:

    همه چی روگفتی داداش . فعلاتا اطلاع ثانوی خون دل می خوریم تاببینیم چه می شود .
    البته ، این راهم بگویم ، ازآنجاکه ملاک “آقا”ست ، تحمل ریزش ها و سرمستی از رویش ها ، طبیعی است . هرچندکه امیدوارم درخصوص دکتر رویشی مجدد وریشه دارترازگذشته باشد.

  4. مهرداد ادیب پور می‌گوید:

    هم مفهوم این مطلب دقیق و درست و هم قلمش که دیگه طوریه چه حاجت به بیان ماست البته جناب قدیانی شما بیشتر ناراحتیتون رو از نظر احساسی ارائه کردین که از دل سوزیتون بود ولی این جریان انحرافی متاسفانه نشانه هایی درونش هست که خیلی حساس تر از این حرفاست تا پارسال این دولت حداقل ظاهرا ولایتمدارترین دولت برای ما بود اما کسانی مثل آیت الله جنتی و حتی خود مصباح هشدار میدادن که فتنه آینده توسط افرادی شکل میگیره که الان ارزشی های نظام هستن و خیلی پیچیده تر ازفتنه ۸۸ خواهد بود بس باید یه مقدار جدی تر و فنی تر به این جریان نگاه کنیم.

  5. چای پولکی می‌گوید:

    لطفا یه حال اساسی هم به این خاتمی بی شرف بدید، خیلی پررو شده. فکر می کنه مردم مبتلا به فراموشی هستند!

  6. “عده ای اما از آنجا که معیار عمل شان بیش از انحنای نوک بینی شان نیست، روزی در فتنه ۸۸ مردود می شوند و دگر روز در روزهای اخیر. فریاد و داد و بیداد اخیرشان روی دیگر سکه سکوت شان در فتنه ۸۸ است و این هم از روی بی بصیرتی شان است. دیروز از بغض احمدی نژاد حاضر به دفاع از اصل حاکمیت نشدند و امروز هم از روی همین بغض است که مثلا ولایت پذیر شده اند.”

    دلمان تنگ شده … خیلی

  7. حی علی الجهاد می‌گوید:

    الان اما زبان “عمار با الف” جلوی عمار دراز است و زبان دشمن، جلوی دوست و زبان اغیار جلوی یار…

    استخوان لای زخم است انگار!

  8. سیداحمد می‌گوید:

    این روزها نمی توانم از دولت در برابر علامه مجاهدی چون مصباح یزدی دفاع کنم؛ حرف حساب جواب ندارد، اما گذشته از منتقدین راستین دولت، عده ای را همچین جو “خود مالک اشتر بینی” گرفته که حد و حساب ندارد.

    بسیار عالی و به جا بود؛
    ممنونم داداش حسین، خسته نباشی سالار.

    تحلیل هوشمندانه ای بود.

  9. آنتی کوفی می‌گوید:

    لطفا جناب حسین قدیانی جواب سوال مرا بدهند:
    فتنه ۸۸ فتنه ای بود که خواص ضد انقلاب ولی با سابقه انقلابی او سالها قبل پیش و با یک رندی خاصی از درون خیمه انقلاب یارگیری کردند. گنده هایی که خود بهتر از هرکس میدانید منظورم چه کسانی است. فتنه سازان خطرناک بعدی از بین چه جماعتی میخان و دارن یارگیری میکنن؟ بچه حزب اللهی ها؟

  10. فاران(نه وبلاگ فاران) می‌گوید:

  11. محمد می‌گوید:

    آقای قدیانی

  12. حرفی برای گفتن ندارم….
    دلم خون است

  13. سجاد می‌گوید:

    سلام
    خسته نباشید.خدا قوت داداش.

    یا علی مدد.

  14. وصال ماه می‌گوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یا زهرا(س)

  15. م.اشرف می‌گوید:

    سلام به همگی
    ما که دستمان به دکتر نمیرسد که دلسوزانه موعظه اش کنیم, نذر کرده بودم برایش که کاری کند که این خبط “دشمن شاد کردن” جبران شود. خدا کمکش کند! چرا که کشتی انقلاب ناخدایی با خدا دارد و به سلامت از طوفان ها میگذرد. نگرانی فقط برای دوستانی است که از کشتی خارج شوند و زبانم لال به عاقبت آنانی دچار شوند که به کشتی سوار نشدند یا با نیت سوء سوار شدند.

  16. سلاله 9 دی می‌گوید:

    «الان اما زبان “عمار با الف” جلوی عمار دراز است و زبان دشمن، جلوی دوست و زبان اغیار جلوی یار… افسوس که هر چه هم روشنگری کنی، باز این زبان، دراز است! به این می گویند “زخم زبان” یا بدتر “زخم زمان”.»

    عبارتی که این روزها مثل «دیدید گفتیم» زیاد کاربرد دارد و بعضی ها زیاد استفاده می کنند،”تحویل بگیرید “است.به چشمانت زل می زنند و می گویند:تحویل بگیرید،این هم از دکتری که سنگش را به سینه می زدید.به همین دلیل ما هم معتقدیم که
    «جز یک دسته، مابقی منقدین دولت حرف مفت می زنند»منتقدین راستین دولت این روزها دارند خون دل می خورند و مثل عمار با الف ها ذوق زده نیستند.
    این نوشته جمله جمله اش حرف دل بود.یادش به خیر “دولت نهم”

  17. سربازةٌ می‌گوید:

    ممنونم.
    واقعاً چیزی که این روزها به شدت احساس می شود حرافی های بعضا همین “عمار با الف”هاست! متن اگرچه کم وکوتاه اما متن پری بود. مراعات داشت ونداشت.
    اتفاقا همین امروز به خانواده می گفتم که چه بد شد بعضی از کسانی که خودشان خیلی هم پای کار ولایت فقیه نیستند امروز دارند به نام ولایت فقیه از رییس جمهور انتقاد می کنند!
    این متن یعنی اینکه ما حواسمان شش دنگ جمع است.آفرین بر تیتر این متن.

  18. مقر707 می‌گوید:

    باسلام

  19. ممنون داداش حسین.حرف دل ما رو زدید…

  20. حسن می‌گوید:

    با سلام
    دارد آمار
    فلانی میگوید

    بالا میرود
    آقای قدیانی عزیز اگر مطالب منتقدین حاوی توهین و افترا نیست لطف کنید سانسور نکنید
    زیبنده وبلاگ زیبای شما نیست که از مطلب انتقادی خالی باشد . وتنها کامنت های تائید آمیز انتشار یابد
    در تهاتی افکار است که بینش ها رشد می یابد . وعمار های با ع بیشتر از الف میگردد
    بنده نیز چون شما به علامه مصباح بیشتر از هر شخصیت دیگری بعد از امام خامنه ای اعتماد دارم
    ولی عزیز نمیتوان انتظار داشت که تمامی افراد جامعه تنها به استناد فرمایش علامه توجیه شوند .
    برای بنده هنوز با اینکه میدانم که علامه هوشیار تر از آن است که سخنی بدون پشتوانه در جامعه بیان نماید جای این سئوال باقی است که فراماسونری مانند سکولاریسم و لیبرالیسم یک ایدوئولوژی نیست بلکه یک باند محفلی است (لژ)که افراد در آن عضو ودارای مرتبه هستند
    اگر افرادی فراماسون باشند باید این اطلاعات به قوه قضائیه تسلیم گردد و با ایشان برخورد قضائی کرد . ولی دیده میشود که نه از طرف مدعیان مدرکی انتشار می یابد و نه قوه قضائیه پیگیر این اتهامات میشود
    برادر عزیز قبول کن تمامی افراد جامعه با اطمینان به اشخاص معتبر توجیه نمیشوند و باید بصورت اقنائی و مستدل جریانات انحرافی را به مردم معرفی کرد
    مسلما با روحیه حق طلبی مردم ایران این جریانات را در صورت معرفی مستدل طرد خواهند شد . ولی اینگونه تکفیر کردن های بدون استدلال بیشتر موجب مظلوم نمائی بیشتر این جریانات می گردد .
    در پایان اگر جوابی نمیدهید یا اصلا متن انتقاد را نیز چاپ نمیکنید لطف بفر مائید انگ مشائی چی بودن نزنید
    با آرزوی اینکه همه در سایه ولایت امام خامنه ای عاقبت به خیر شویم

  21. ناشناس می‌گوید:

    سلام
    دیروز که این متن رو می خوندم احساسم با امروز که دوباره اون رو می خونم خیلی متفاوته چون دیروز سخنرانی روشنگرانه ی حاج آقا ماندگاری رو راجع به جریان انحرافی نشنیده بودم اما دیشب شنیدم و چقدر غم بر دلم نشست حالا می فهمم حضرت آقا چرا گفتند تا زنده هستند اجازه نمی دهند انحرافی در مسیر انقلاب بوجود بیاید به قول معروف یه چیزایی می دونستم اما نه تا این حد که دست فراماسونری ها در کار باشه . دوستای خوبم هم اگه این سخنرانی رو نشنیدند می تونند از سایت زیر بخش صوت و تصویرش دانلود کنند :www. tarhbso.ir
    من می گم بیاین همه با هم یه دعایی بکنیم :دعا کنیم البته بعد ازدعا برای فرج و سلامتی مولای ماهمون که خداوند متعال یک بصیرت و اراده ی فوق العاده به آقای احمدی نژاد این ریئس جمهور خوبمون بده تا او دست از این مشایی … برداره و خیال همه رو راحت کنه .
    البته نکته ای هم وجود داره و اون هم اینکه بازم دست خداوند بسیار با ملت ماست که این جریان شناخته شد و بیشتر از این نتونست جلو بره ، فدای مولام بشم که خط دهیش حرف نداره .

  22. ناشناس می‌گوید:

    سلام
    بزرگ «عمار با الف» جناب اصول گرای اعظم داماد شهید مطهری، شوهر خواهر علی فریمانی، فامیل احمد توکلی«از قضا همونی که سایتش “الفه”» و … است که یادش رفته خودش ایام انتخابات آقا می فرمود موضع گیری ایشون می خوند موزد گیری!
    آقا فرمودند کنترل نمایندگان ایشون خوند محدودیت نمایندگان!
    حالا شده مدافع ولایت فقیه و…
    بگذریم.
    این روز های دولت دهم هزاران برابر بهتر از بهترین روزهای خیلی از این آقایونه!!!؟
    اگه دل شما برای دولت نهم تنگ شده من برای کمک های به دولت نهم تنگ شده.
    کار دکتر بد نه اصلا بسیار بد اما یک سوال آیا منتقدین امروز دکتر (حامیان دیروز) هنوز فرق بین هاشمی و خاتمی را با دکتر نمیدونند.
    به قول سید احمد خاتمی اگر ولایت پذیری ۱۰۰ نمره باشه نمره دکتر ۹۰٫
    اینکه بخوایم به خاطر ۱۰ نمره یکی را کافر، منافق و… از این دست القاب بهره مند کنیم نشون میده ما هنوز معنی «اعدلولوا هو اقرب لتقوی» را نفهمیدیم.

    قولوا قولا سدیدا

  23. lمرتضی می‌گوید:

    دستت درد نکنه آقای قدیانی
    ….

  24. azadi__azadie.ir می‌گوید:

    احسنت بر شما و بصیرت تان!

  25. شریفی می‌گوید:

    سلام آقای قدیانی

    ایمان دارم که انقلاب اسلامی راه خودش را می رود وکاری به کارکسی نداردزمان این

    را ثابت کرده است خدای مهربان حامی ی خون شهیدان وطن است . ما هرچه کنیم

    به خودکرده ایم گرکه نیک یا که بدکنیم .با آرزوی سلامتی برای رهبرعزیز وبزرگوارمان

    و سایه شان برسرمامستدام باد.آمین

  26. فاطمه می‌گوید:

    سیداحمد مگه همون آقای قدیانی نیست؟!!!!
    من تازه واردم.
    این مطلب رو که خوندم یه چیزایی که نباید فراموش بشه ولی از یادم رفته بود رو به خاطر آواردم
    ممنون از یادآوریتون

  27. هم سنگر می‌گوید:

    “ای دل اندر بند زلفش از پریشانی متاب
    چون تو را نوح است کشتی بان،ز طوفان غم مخور”

  28. لعیا می‌گوید:

    واقعا این جماعت حزب الله چقدر مظلومند! هنوز از فحش ها و تهمت های انتخابات نگذشته باید خون دل آقایان دولتمدار رو بخوریم!
    هنوز خیلی زود بود که دشمن شادمون کنی آقای احمدی نژاد
    به خدا قسم راه رسیدن به همین امام زمانی که انقدر اسمش رو می بری جز با تبعیت از ولی فقیه بدست نمیاد

  29. لعیا می‌گوید:

    بیا و ببین بی بی سی چه طور با دمش گردو میشکنه:
    حاکمیت دوگانه – فال گیری رمالی در دولت! ……….

  30. مهدی می‌گوید:

    با اینکه نسبت به مشایی انتقاد دارم اما جریان انحرافی قالیباف و همدسته هایش هستند

  31. احمدیان می‌گوید:

    سلام. خدا قوت داداشی، من هم خیلی دلم برای دولت نهم تنگ شده، واقعا حرف دلم را زدی نمیدونم تا کی باید صبر کنیم ولی این رو میدونم ملاک برای ما حضرت «آقاست» ؛راستی کتاب نه ده رو از نمایشگاه خریدم آخه اونجا هم حرف دل ما رو زدی. به وبلاگ ما هم سری بزن. یا علی

  32. عمارهرمزگان می‌گوید:

    سلام! ما از این مطلب شما با ذکر مشخصات در وبلاگ عمار هرمزگان استفاده کردیم.
    (جانا سخن از زبان ما می گویی)

  33. لجمن می‌گوید:

    کلام امام خامنه ای در بین اعضای هیئت دولت سال “۱۳۸۴” ! :
    «گمان مصونیت از انحراف را مطلقاً در خودمان نباید راه بدهیم؛ یعنى هیچ‏کس نباید بگوید وضع ما که روشن است و مثلاً در خط صحیح و در خط دین و خدا داریم حرکت مى‏کنیم و منحرف نمى‏شویم؛ نه، چنین چیزى نیست. امکان لغزش و انحراف از خط مستقیم براى همه هست و همه هم وسیله‏ى اجتناب از این انحراف را دارند؛ یعنى این‏طور نیست که یک سرنوشت قطعى و حتمى وجود داشته باشد تا ما بگوییم هر کس در این راه حرکت مى‏کند، ناگزیر باید لغزش پیدا کند؛ نه، انسان مى‏تواند بدون لغزش و انحراف راه را ادامه دهد. اما مصونیت از انحراف هم تضمینى نیست که انسان بگوید ما که دیگر منحرف نمى‏شویم؛ بنابراین خاطر جمع سر را روى بالش نرمى بگذارد و از حال خودش غافل شود. هیچ‏کدام از این دو طرف قضیه نباید مورد بى‏توجهى قرار بگیرد.»
    لینک آن :http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3313

  34. یاحق می‌گوید:

    بر اساس معیاری به نام “سیدعلی حسینی خامنه ای” ما عمل می کنیم، رای می دهیم، رای نمی دهیم، نقد می کنیم، محکوم می کنیم و دفاع می کنیم.

  35. حسین می‌گوید:

    حسین آقا میبینم که توی این مقاله هم کم آوردی..جالب اینجاست که آیت ا… مصباح فرمودند :من نگفتم دولت چنانو چنان من فقط گفتم تاکمی شاخک ها تیز شود چرا که شنیده بودم….!
    تا کی ما باید بر اساس شنیده ها و گفته ها حکم کنیم …بازهم میگم این جریان انحرافی به این بزرگی تو مجلسو شهرداری و غیره و نمیبینید؟خدایا بصائرمون رو تقویت نما…آمین.
    خوشم میاد از دکتر که این همه هجمه سنگین از جوسازی و دروغ پراکنی رو بی جواب میزاره و بازم حرف از کار و تلاش بی وقفه میزنه …چون میدونه این حواشی از مافیای قدرت و ثروت بلند میشه و میخواد قطار انقلاب رو کند کنه ام کور خونده…تا وقتی آقای بزرگی به نام سید علی خامنه ای داریم کور خونده..
    حسین قدیانی: دارم بیسکوئیت می خورم؛ می خوری؟!

  36. سیداحمد می‌گوید:

    عجب!
    🙂

  37. آمار می‌گوید:

    عزیزم! چماق ولایت مداری برات آشنا نیست؟ این همون چماقیه که شما و دوستاتون بعد جریان فتنه ۸۸ سر تمام رقیباتون کوبیدید. آقای عمار (امار) سر قضیه انتخابات برای پیروز شدن به رقیب مثل آب خوردن هر کی رو که خواستین تکفیر کردین و برچسب ضد ولایت فقیه زدید. جالبه یه روزی میاد که آقا مصباحتون هم میشه ضد ولایت فقیه؟ راستی اون روز شما کدوم طرفی هستین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.